Autor projektu - zmiany z 2017-03-21 21:49:21
Powrót do projektu

Bezpieczny pieszy i rowerzysta - poszerzenie i oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż STP Kabaty

status: Zgłoszony


Celem projektu jest poszerzenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Stacji Techniczno-Postojowej metra na Kabatach w taki sposób, by powstał osobny chodnik i droga dla rowerów. Ponadto budowa oświetlenia wzdłuż tego ciągu. Realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego miejsca.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 21.0613542795181
szerokość geograficzna: 52.1272905451558

Dzielnica

Ursynów


Charakter projektu

Lokalny , Ursynów


Lokalizacja projektu

Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż STP Kabaty, odcinek od ulicy Mielczarskiego do wjazdu na parking przy STP.

Istotne informacje o lokalizacji

Jest to teren zielony, położony wzdłuż muru STP Kabaty. Obecnie znajduje się tam wyłącznie nieoświetlony ciąg pieszo-rowerowy. Teren jest własnością miasta stołecznego Warszawy.


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dorośli
  • rodziny z dziećmi
  • wszyscy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Teren ogólnodostępny, całodobowo. Oświetlenie sprawi, że stanie się on użytecznym ciągiem komunikacyjnym także po zmroku. Rozdzielenie ruchu rowerowego i pieszego pozwoli na bezpieczne i przyjemne korzystanie z tej trasy przez wszystkie grupy użytkowników. Piesi nie będą musieli stawać przed wyborem, czy ryzykować zderzenie z rowerzystą czy iść bokiem, często przez kałuże i błoto.


Pełny opis projektuprojektu

Elementy projektu:



1. Budowa ok. 560 metrów chodnika o szerokości 1,5 metra od narożnika ulic Wilczy Dół i Mielczarskiego do wjazdu na parking STP Kabaty. W tym remont krótkiego odcinka chodnika prowadzącego od narożnika ulic do rozpoczęcia istniejącego ciągu pieszo-rowerowego.

W miejscach, gdzie będzie to możliwe dopuszczalne zwiększenie szerokości do 2 metrów (do ustalenia na etapie projektowania). Ze względu na ryzyko zalewania chodnik musi zostać podniesiony.



2. Przebudowa istniejącego ciągu pieszo-rowerowego (ok. 560 metrów) na dwukierunkową drogę dla rowerów o szerokości 2 metrów (w miejscach, gdzie będzie to możliwe do szerokości 2,5 metra). W tym wymiana nawierzchni ze zniszczonej kostki na asfalt oraz wyniesienie DDR w celu wyeliminowania zalewania.



3. Budowa oświetlenia na całym odcinku projektu. Proponowane latarnie parkowe LED lub częściowo lampy zainstalowane na płocie STP Kabaty. Proponowane rozmieszczenie co 30 metrów.



W przypadku braku możliwości realizacji odcinka leżącego na gruncie prywatnym fragment ten zostanie pominięty i pozostawiony w formie dotychczasowego ciągu pieszo-rowerowego. To odcinek nie dłuższy niż 20 metrów.

W innym miejscu, gdzie obecny CPR przechodzi przez grunt prywatny (tuż przed wjazdem do STP) możliwe jest poprowadzenie go z pominięciem działki prywatnej.




Uzasadnienie dla realizacji projektu

Obecnie jest to miejsce, gdzie piesi (w tym rodzice z małymi dziećmi i wózkami), biegacze oraz rowerzyści mają do dyspozycji wspólny ciąg pieszo-rowerowy, co często powoduje niebezpieczne sytuacje. Rozdzielenie tych ciągów na osobny chodnik i drogę dla rowerów zwiększy bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników tego traktu. A wybudowanie oświetlenia sprawi, że również po zmroku będzie można z niego bezpiecznie korzystać.

Dodatkowo, obecny ciąg pieszo-rowerowy jest w bardzo złym stanie technicznym. Kostka miejscami wykrusza się, w innych faluje, a cała trasa jest regularnie zalewana. Modernizacja pozwoli na wyeliminowanie tych problemów.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa chodnika - 200 126 000 zł Budowa oświetlenia wraz z kablami zasilającymi - 140 000 zł Wycena zgodna z wartościami podawanymi przez Urząd Miasta przy założeniu, że 100m2 chodnika kosztuje 25000 zł, a jedna latarnia z okablowaniem



Przebudowa istniejącego ciągu pieszo-rowerowego na drogę dla rowerów - 168 000 zł



Budowa oświetlenia - 126 000 zł



Projekt i oznakowanie - 10 000 zł



Wycena na podstawie konsultacji z Urzędem Dzielnicy Ursynów oraz na podstawie danych Centrum Komunikacji Społecznej. Przyjęty koszt 1m2 chodnika i nowej nawierzchni drogi rowerowej - 150 zł, koszt jednej latarni/lampy z kablem zasilającym - 7000 zł.


Całkowity koszt projektu: 340 430 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Koszty sprzątania chodnika - jak obecnie (sprzątanie łącznie z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym)



Koszt oświetlenia - 10000 zł rocznie (energia elektryczna i konserwacja)


Całkowity koszt eksploatacji: 10 000,00 zł

Załączniki000-Plan orientacyjny

  • Plan orientacyjny.png
  • Stan obecny1.JPG
  • Stan obecny 2.jpg
  • Stan obecny 3.jpg
  • Stan obecny 4.jpg
  • Stan obecny 5.jpg
  • Stan obecny 6.jpg
  • Stan obecny 7.jpg
  • Stan obecny 8.jpg