Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2018-04-16 10:31:16
Powrót do projektu

Ślimaki dla rowerzystów !!

Połączenie Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego i mostu Poniatowskiego dla ruchu rowerowego

status: Zgłoszony


Połączenie NSR i mostu Poniatowskiego dla ruchu rowerowego. Projekt zakłada wytyczenie pasów rowerowych na obu ślimakach i wybudowanie drogi rowerowej pod południowym ślimakiem oraz przejazd rowerowy przez wylot Ludnej, łączący nową infrastrukturę z przejazdem rowerowym prowadzącym na Nadwiślański Szlak Rowerowy.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 21.0373377799987803830426499735
szerokość geograficzna: 52.2351722151365923347572912973

Dzielnica

Śródmieście


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

Wybrzeże kościuszkowskie, Wioślarska, wlot Ludnej w Wisłostradę

Istotne informacje o lokalizacji

Własność - Skarb Państwa i miasto Warszawa, we władaniu ZDM


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • bezpieczeństwo

Potencjalni odbiorcy projektu

  • młodzież
  • dorośli
  • wszyscy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

ulice są ogólnodostępne


Pełny opis projektu

Połączenie NSR i mostu Poniatowskiego dla ruchu rowerowego. Projekt zakłada wytyczenie pasów rowerowych na obu ślimakach i wybudowanie drogi rowerowej pod południowym ślimakiem oraz przejazd rowerowy przez wylot Ludnej, łączący nową infrastrukturę z przejazdem rowerowym prowadzącym na Nadwiślański Szlak Rowerowy.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Obecnie trzeba rower pchać/sprowadzać z/na wysokości 3 pięter szyną, raz z prawej strony roweru, raz z lewej. Potem są dziury na kładce. Potem albo rower pod pachę albo znowu szyny rowerowe w "obesranym" podmościulpodmościu. Jak się chce zjechać z mostu na NSR, to trzeba w poprzek 4-5 pasów ruchu, a autka prują od tunelu Wisłostrady. Wielce niebezpieczne! Rowery


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowychpasy rowerowe czerwone na obu ślimakach Poniatowskiego; 656 mb = 66 tys malowanie sierżantów rowerowych na rondzie pod Poniatowskim 385 m = 4 tys dwukierunkowa DDR 173 m = 90 tys przejazd rowerowy przez wylot Ludnej, 25 m = 5 tys zmiana programu sterowników sygnalizacji =10 tys

- budowa drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m: 100 000 zł

- przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Wioślarska / Ludna oraz niezbędna rekalibracja systemu sterowania ruchem: 300 000 zł

- dokumentacja projektowa: 50 000 zł

Łącznie: 450 000 zł


Całkowity koszt projektu: 450 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Utrzymanie i sprzątanie drogi dla rowerów


Całkowity koszt eksploatacji: 1 000,00 zł

Załączniki

  • miejsce4.jpg
  • stąd-startują.jpg
  • szyna dla roweru z prawej.JPG
  • szyna dla roweu z lewej.JPG
  • na most rower pod pache.JPG
  • pod mostem, szyna lewa, szyna prawa.JPG
  • pod mostem, szyna raz z prawej raz z lewej.JPG
  • alkoholowe excesy pod mostem.JPG
  • tu lecą przez 3 pasy ruchu.JPG