Naukowa Zabawa - zajęcia dla dzieci i doposażenie sali do terapii integracji sensorycznej
Lokalizacja na mapie
długość geograficzna: 21.0558021068573szerokość geograficzna: 52.175089693373241750896933732
Dzielnica
Mokotów
Charakter projektu
Lokalny , Mokotów
Lokalizacja projektu
ul.Barcelońska 8Istotne informacje o lokalizacji
Szkoła Podstawowa nr 307 im.Jana III Sobieskiego w Warszawie, przy ul.Barcelońskiej 8
Klasyfikacja projektu
- edukacja
- zdrowie
Potencjalni odbiorcy projektu
- dzieci
Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców
Sala do terapii sensorycznej będzie dostępna dla wszystkich mieszkańców. Zajęcia będą się odbywać 5 razy w tygodniu po 5 godzin dziennie pod opieką terapeuty przez cały rok szkolny z uwzględnieniem ferii, wakacji i dni wolnych od szkoły obowiązujących w SP nr 307. Informacja o możliwości korzystania z projektu będzie umieszczona na stronie internetowej placówki, Urzędu Dzielnicy Mokotów oraz na terenie placówki i w miejscach widocznych dla jak największej liczby mieszkańców. W przypadku zbyt dużej liczby zgłoszeń dzieci z podobnymi problemami, uczestnicy zostaną wybrani drogą losowania.
Pełny opis projektu
Celem projektu są zajęcia z terapeutą przez cały rok szkolny dla dzieci o raz doposażenie sali do terapii sensorycznej. Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.jak reakcja mózgu na informacje otrzymywane z zewnątrz za pomocą zmysłów: wzroku, węchu, słuchu, smaku czy dotyku. Nasze zachowanie jest kształtowane w swoich podstawach poprzez właściwą integrację sensoryczną.
Diagnozuje się coraz więcej dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Dzieci kwalifikujące się do terapii mają widoczne problemy ze sprawnością. Przejawia się to np. problemem z rozwojem umiejętności takich jak huśtanie się , jazda na rowerze, samodzielne ubieranie się czy jedzenie. Mogą mieć trudności w pisaniu i rysowaniu, szybko się męczą szczególnie przy wykonywaniu precyzyjnych zadań przy biurku. Pewna grupa dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej w wieku szkolnym niechętnie uczestniczy w ruchowych zabawach i grach grupowych. Podczas takich zabaw zużywają tak dużo energii próbując wyobrazić sobie jak poruszać się i zachowywać podczas gry, że nie zostaje im już jej zbyt dużo do zrozumienia niuansów tego w co grają i popełniają wiele pomyłek. W wieku szkolnym nadal widoczna jest wzmożona wrażliwość na niektóre bodźce sensoryczne takie jak jasne światło /świetlówki, jasne słońce/, ostre dźwięki /dzwonek szkolny, hałas na przerwie za oknem klasy, głos ,krzyk pani/, zapachy /perfumy, zapachy dochodzące z kuchni/, lekki dotyk /niespodziewany dotyk kolegi, nagłe niespodziewane pogłaskanie po głowie. Pomóc może dzieciom z takimi problemami terapia integracji sensorycznej, którą chcemy im umożliwić.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Zależy nam na tym, aby nasze dzieci były sprawne, zdrowe i szczęśliwe. Jest szansa, żeby im pomóc. Nasza szkoła dysponuje salą do terapii sensorycznej. Dla dzieci z zaburzeniami percepcji jest to ogromna szansa, bowiem ich rodziców często nie stać na zajęcia w prywatnych placówkach. Każde dziecko ze wskazaniem do terapii SI powinno przynajmniej godzinę tygodniowo spędzić podczas zajęć na sali.
Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
Koszt godziny pracy nauczyciela 100 zł x 25 godzin tygodniowo x 38 tygodni 95.000,00zł
Koszt mediów 20 zł x 25 h x 38 tygodni 19.000 zł
Koszt doposażenia sali 5.000,00 zł
Całkowity koszt projektu 119.000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Roczny koszt utrzymania sali wynosi 19 000 zł