Autor projektu - zmiany z 2019-06-10 21:50:10
Powrót do projektu

Połączenie pieszo-rowerowe Portu Żerań z Modlińską

status: Zgłoszony


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Białołęka
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wschodnia strona ulicy Modlińskiej na wysokości ulicy Zarzecze
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działka nr 2/7 z obrębu nr 40610

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Opis projektu:
Budowa chodnika oraz ścieżki rowerowej w miejscu brakującego połączenia placu miejskiego na końcu ulicy Starowiślnej z drogą techniczną nad kanał Żerański wzdłuż ulicy Modlińskiej. Proponowany w załączniku przebieg chodnika oraz ścieżki ma na celu uniknięcie wycinek drzew. W przyszłości dzięki temu łącznikowi możliwe będzie też dojście z placu miejskiego do bezkolizyjnego przejścia pieszo-rowerowego pod ulicą Modlińską do ulicy Zarzecze w stronę Wisły. Przy styku z drogą techniczną z płyt betonowych dla bezpieczeństwa zamontowane słupki blokujące wjazd na chodnik oraz ścieżkę, wzdłuż których zamontowane zostanie niskie wygrodzenie. Dalej pośród drzew między drogą techniczną a chodnikiem wzdłuż ulicy Modlińskiej schody o użytecznej szerokości 2,5 metra podobne do tych bliżej Kanału Żerańskiego. Montaż rynien rowerowych na istniejących oraz nowych schodach.



Droga dla rowerów:

Budowa: 15 000 zł – 75 m2 (50 000 zł – 250 m2)

Chodnik: 23 750 zł – 95 m2 (25 000 zł – 100 m2)

Schody: 45 000 zł – 18 mb x 2,5m

Słupki oraz wygrodzenie: 3 000 zł

Projekt: 8 675 zł (10% budowy)

Eksploatacja i oznakowanie: 4 337,50 zł (5% budowy)

Razem: 99 762,50 zł
Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Uzasadnienie realizacji projektu:
Nowy plac miejski na końcu ulicy Starowiślnej nie ma innego utwardzonego połączenia dla pieszych/rowerzystów niż do ulicy Kowalczyka, stąd zasadne jest wybudowanie w pasie drogowym ulicy Modlińskiej łącznika do drogi technicznej aby w razie chęci spaceru/dojazdu rowerem do kanału Żerańskiego okoliczni mieszkańcy nie mieli konieczności "cofania się" do ulicy Kowalczyka. Dodatkowe schody ułatwią zaś dostęp do przystanku Kanał Żerański 02, do którego istniejące schody są tuż przy wiadukcie i nie ma do nich utwardzonego dojścia od drogi z płyt betonowych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja/drogi
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
99 762,50 zł

Dokumenty

Załączniki
  • plan_sytuacyjny_projektu.pdf
  • IMG_20190521_100546.jpg
  • IMG_20190521_100440.jpg
  • IMG_20190521_100148.jpg
  • IMG_20190524_161801.jpg