Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2019-08-27 13:50:27
Powrót do projektu

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż Alei al. KEN

status: Trwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Aleja Komisji Edukacji Narodowej od Wąwozowej do Lasu Kabackiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Opis projektu:
Projekt przewiduje przebudowę drogi rowerowej wzdłuż Alei Komisji Edukacji Narodowej na odcinku od Wąwozowej do Lasu Kabackiego (a konkretnie stacji postojowej Metra). Przebudowa będzie obejmowała wymianę nawierzchni z kostki betonowej na bitumiczną o wysokim standardzie równości (asfaltową). Zgodnie z Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego, wg. których obecnie budowane są nowe drogi rowerowe w Warszawie, drogi dla rowerów należy wykonywać z nawierzchni bitumicznej o wysokim standardzie równości, powinny mieć zachowaną jednolitą nawierzchnię na całej swojej długości. Obecnie droga rowerowa wzdłuż Alei KEN - wybudowana w latach 90. - wykonana jest z kostki betonowej jest nierówna, ma uszkodzone fragmenty nawierzchni.

Gładka powierzchnia, minimalizacja drgań poprawi komfort jazdy rowerzystom i innym użytkownikom. Przebudowa drogi rowerowej to lepszy dojazd do Lasu Kabackiego, gdzie codziennie wypoczywają mieszkańcy, ale jednocześnie lepsze połączenie rowerowe dla tych, którzy chcą szybko dotrzeć do stacji Metro Kabaty.
Projektowanie uniwersalne:
Nie
Projektowanie uniwersalne - uzasadnienie:
Uzasadnienie realizacji projektu:
Gładka powierzchnia, minimalizacja drgań poprawi komfort jazdy rowerzystom i innym użytkownikom drogi rowerowej wzdłuż Alei KEN. Przebudowa drogi rowerowej będzie doskonałym uzupełnieniem budowy Parku Przy Bażantarni, gdzie codziennie wypoczywają mieszkańcy Ursynowa. Droga rowerowa jest jednocześnie szlakiem komunikacyjnym dla mieszkańców Ursynowa, którzy przemieszczają się codziennie do pracy/szkoły/na uczelnię. Przebudowanie nawierzchni zmotywuje mieszkańców do skorzystania z roweru jako alternatywy do transportu indywidualnego/samochodowego.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja/drogi
  • sport
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Remont drogi dla rowerów: 440 mb x 2 m x 500 zł/m2 = 440 000 zł

Koszt organizacji ruchu na czas robót wraz z kosztami jej wdrożenia: 15 000 zł

Razem: 455 000 zł.

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
455 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki