Autor projektu - zmiany z 2016-01-15 21:01:34
Powrót do projektu

Nowa Trojdena - ulica godna Księcia! Budowa brakujących chodników, pasy rowerowe i więcej miejsc parkingowych.

status:


Wykorzystując proste i tanie metody można przeorganizować szeroką ulicę Trojdena aby wyznaczyć dodatkowe miejsca parkingowe, obustronne pasy rowerowe oraz brakujące przejścia dla pieszych i chodniki. Pasy rowerowe stworzą spójną całość z budowaną drogą rowerową na Żwirki. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom WUM. Pasy zwiększą bezpieczeństwo pieszych.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.98170876503
szerokość geograficzna: 52.205450134098

Dzielnica

Ochota


Charakter projektu

Lokalny , Ochota


Lokalizacja projektu

ulica księcia Trojdena

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska

Potencjalni odbiorcy projektu

  • studenci
  • dorośli

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy drogi publicznej - będzie dostępny dla wszystkich całodobowo.


Pełny opis projektu

Wykorzystując bardzo proste i tanie metody można przeorganizować szeroką ulicę Trojdena aby wyznaczyć obustronnie dodatkowe miejsca parkingowe na całej długości ulicy, obustronne pasy rowerowe oraz brakujące przejścia dla pieszych i chodniki.



Projekt przewiduje:

- obustronne pasy rowerowe powiązane z budowaną drogą rowerową na Żwirki i Wigury

- przejście dla pieszych na wysokości posesji Trojdena 3-5

- 200 m brakującego chodnika między Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnym a Pawińskiego

- obustronne parkowanie równoległe - liczba miejsc w zależności od przyjętego wariantu - od 120 jak obecnie do nawet 160

- zwężenie pasa ruchu do 2,5m jako środek uspokojenia ruchu i w celu odzyskania przestrzeni

- kontraruch na Sanockiej i poprawa geometrii skrzyżowania tej ulicy z Trojdena

- uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z ulicą Pawińskiego młodymi drzewami w tym samym gatunku

- w miejscach, gdzie PoRD zabrania postoju - fizyczne uniemożliwienie nieprawidłowego parkowania poprzez np słupki lub wyniesione azyle szerokości 2m od krawężnika

- osobno prawo i lewoskręt z Trojdena w Żwirki i Wigury

- 20 stojaków typu U w najważniejszych miejscach ulicy (przy kawiarniach, sklepach, obiektach użyteczności publicznej)

- oczyszczenie chodnika przed posesją Trojdena 3 ze zbędnych słupków



Pasy rowerowe stworzą spójną całość z budowaną drogą rowerową na Żwirki oraz sierżantami na Pawińskiego (projekt "Przyjazna Pawińskiego"). Zwiększą bezpieczeństwo i wygodę rowerzystów których liczba rośnie w ostatnich latach. Obecnie, po otwarciu Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnego, wzrost natężenia ruchu rowerowego będzie jeszcze bardziej znaczący i zauważalny.



Razem z projektami "Stojakowa Rewolucja w Szpitalu Banacha", "Rowerem z Ochoty na Mokotów" oraz "Przyjazna Pawińskiego" projekt "Nowa Trojdena - ulica godna Księcia!" tworzy pakiet prorowerowych zmian w okolicach Kampusu Banacha Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.



Spośród projektów ogólnodzielnicowych zachęcam do zagłosowania na:

- Stojaki dla studentów, czytelników i klientów

- Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Banacha i Pasteura


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Zmotoryzowani warszawiacy od dawna zmagają się z niedoborem miejsc parkingowych. Coraz więcej jest też warszawiaków korzystających z rowerów, którzy potrzebują dedykowanej infrastruktury, aby poruszać się bezpiecznie i wygodnie po ulicach miasta. Finalnie i tak wszyscy jesteśmy pieszymi, którzy potrzebują wygodnych chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych. Projekt "Nowa Trojdena" realizuje potrzeby wszystkich tych trzech grup użytkowników dróg poprzez mądre i efektywne gospodarowanie przestrzenią ulicy przy zachowaniu minimalnych kosztów.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

1. Wymalowanie oznakowania poziomego 2x 600m - 87 tys złotych

2. Budowa chodnika 200m (400m2) - 80 tys złotych

3. Wyznaczenie nowego bezpiecznego przejścia - 2 tys złotych

4. Zabezpieczenie przed nieprawidłowym parkowaniem - 20 tys złotych

5. Stojaki rowerowe - 4 tys złotych

6. Uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z Pawińskiego drzewkami tego samego gatunku 2x 1000zł

7. Uzupełnienie szpaleru drzew przy skrzyżowaniu z Żwirki i Wigury, głównie po stronie uniwersyteckiej, około 10 drzew po 1000 zł, w miarę możliwości dopisanie do projektu kolejnych nasadzeń po obu stronach ulicy aż do Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnego


Całkowity koszt projektu: 205 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki

  • Przykład Trojdena.png
  • Wizualizacja Trojdena.jpg