Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich - zmiany z 2020-06-22 14:56:46
Powrót do projektu

Aktywne przejścia dla pieszych na Herbsta i Romera bez zwężania jezdni.

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Dzielnica:
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie: 1. ul. Jastrzębowskiego przy budynku BACEWICZÓWNY 6 2.
ul. Jastrzębowskiego przy budynku JASTRZĘBOWSKIEGO nr 22. 3. ul. Ciszewskiego przy ujęciu wody oligoceńskiej. 4. ul. Herbsta przy przystanku autobusowym DUNIKOWSKIEGO 02 5. ul. Herbsta przy budynku HERBSTA nr 4 dwa przejścia. 6.

ul. Romera przy budynku ROMERA 4b. 7. ul. Surowieckiego przy budynku ROMERA 10. 8. ul. Goworka x Chocimska. 9. ul. Spacerowa przy budynku SPACEROWA 20a. 10. ul. Spacerowa przy hotelu REGENT. 11. ul. Jurija Gagarina x Sułkowicka. 12. ul. Wysockiego x Palestyńska. 13. ul. Wysockiego x Syrokomli. 14. ul. Wysockiego x Poborzańska. 15. ul. Sokratesa x Kaliszówka dwa przejścia. 16. ul. Sokratesa x Tołstoja. 17. ul. Sokratesa x Cienka. 18. ul. Sokratesa przy budynku SOKRATESA nr 7. 19. ul. Wrocławska x Blatona. 20. ul. Maczka x Niedzielskiego. 21. ul. Krasińskiego x Kaniowska. 22. ul. Mickiewicza x Lutosławskiego.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Na opisanych przejściach dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń drogowych z udziałem pieszych.

Dane projektu

Skrócony opis projektu:
Aktywne przejście dla pieszych to inteligentne przejście dla pieszych. Zapewnia pieszemu bezpieczeństwo oraz komfort w procesie przekraczania drogi, a kierującemu – natychmiastową informację o jego obecności na przejściu. Aktywne przejście dla pieszych posiada zsynchronizowane ze sobą elementy: czujnik ruchu, punktowe elementy odblaskowe, lampy wczesnego ostrzegania umieszczone nad znakiem drogowym D-6.
Opis projektu:
1. W momencie wykrycia pieszego w strefie przejścia czujniki ruchu aktywują system aktywnego przejście dla pieszych.

2. Zsynchronizowane światła LED zaczynają pulsować w stronę kierowcy w jednakowej częstotliwości.

3. Jednocześnie w kierunku pieszego jest wysyłany komunikat głosowy o zachowaniu ostrożności.

4. Gdy pieszy opuści strefę przejścia, Aktywne przejście dla pieszych wyłącza sygnały świetlne oraz głosowe. Samochody mogą bezpiecznie ruszyć dalej.

Przejście jest monitorowane za pomocą systemu kamer. To oznacza, że w momencie, gdy pieszy porusza się po przejściu, kamery rejestrują jego oraz auta. Wbudowany radar mierzy prędkość pojazdów zbliżających się do przejścia. Moduł komunikacji przesyła różnego rodzaju informacje do systemu informatycznego. Przed przejściem dla pieszych jest montowany system antypoślizgowy. Pozwala on na zmniejszenie drogi hamowania aut, w szczególności w trudnych warunkach atmosferycznych (deszcz i śnieg).

Projektowanie uniwersalne:
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu: SmartPass jest to inteligentne
Inteligentne przejście dla pieszych , które zapewnia pieszemu większe bezpieczeństwo oraz komfort w procesie przejścia przez przejście, a kierującemu zapewnia natychmiastową informację na temat obecności pieszego na przejściu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu:
  • komunikacja publiczna i drogi
Potencjalni odbiorcy projektu:
  • dzieci
  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy
  • osoby z niepełnosprawnością

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu:
Koszt budowy aktywnych przejść dla pieszych w dwóch wskazanych lokalizacjach: 610 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu: 4 800
610 000,00 zł

Dokumenty

Załączniki
  • Opis aktywnego przejścia dla pieszych.docx