Autor projektu - zmiany z 2016-01-15 20:54:15
Powrót do projektu

Przyjazna Pawińskiego. Więcej zieleni, bezpiecznych przejść, miejsc parkingowych. Nowe chodniki wzdłuż Pawińskiego i pętli Banacha.

status:


Wykorzystując proste i tanie metody można przeorganizować szeroką ulicę Pawińskiego aby wyznaczyć więcej miejsc parkingowych , pasy rowerowe oraz brakujące przejścia dla pieszych i chodniki, zwłaszcza przy pętli Banacha. Pasy stworzą spójną całość z tymi na Korotyńskiego. Zwiększenie miejsc parkingowych ułatwi parkowanie zmotoryzowanym mieszkańcom i studentom WUM. Przejścia zwiększą bezpieczeństwo pieszych.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.978854894638
szerokość geograficzna: 52.207817061288

Dzielnica

Ochota


Charakter projektu

Lokalny , Ochota


Lokalizacja projektu

Pętla Banacha, ulica Pawińskiego

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dorośli
  • studenci
  • rodziny z dziećmi

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy drogi publicznej - będzie dostępny dla wszystkich całodobowo.


Pełny opis projektu

Projekt zakłada:

- przeniesienie parkowania na jezdnię, na pas postojowy o szerokości 2,5m na jezdni (łącznie około 30 nowych miejsc)

- utworzenie pasa zieleni - żywopłot i trawa - o szerkości szerokości 1,5m 2m w uwolnionym miejscu (zostawić 0,5m od jezdni dla zapewnienia komunikacji parkującym)

- utworzenie alei drzew poprzez obustronne nasadzenia drzew na odcinku Korotyńskiego-Dickensa (od Pawińskiego 28 do Pruszkowskiej oraz od Siemieńskiego do Korotyńskiego)

- wybudowanie 530 m brakującego chodnika o szerokości 2m po wschodniej stronie Pawińskiego (omijając pas drzew przed IBB PAN) od Trojdena do pętli Banacha oraz uzupełnienie chodników wokół pętli Banacha, łącznie z poszerzeniem istniejących chodnikach w miejscach przedeptów - gdzie chodnik jest wyraźnie zbyt wąski w stosunku do potrzeb - wg rysunków. Brązowy kolor naniesiony na istniejące chodniki oznacza poszerzenie.

- poprawę geometrii skrzyżowań i zjazdów publicznych z przeznaczeniem odzyskanej przestrzeni na chodnik lub pas zieleni - wg rysunków

- zwężenie pasów ruchu ogólnego do 3,25m, w miejscu przejść dla pieszych zabezpieczonych azylami zwężenie do 3m

- wyznaczenie nowych brakujących przejść dla pieszych - wg rysunków

- zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych dzięki zamontowaniu azyli z prefabrykatów o szerokości 3m - lokalizacja wg rysunków

- poprawę wygody i bezpieczeństwa pasażerów komunikacji publicznej dzięki budowie 4 antyzatok - lokalizacja wg rysunku

- wymalowanie sierżantów rowerowych w odległości 1m od krawężnika / linii oddzielającej pas ruchu od zatoki parkingowej - na całej długości ulicy

- zabezpieczenie pasa zieleni oraz chodników przed nieprawidłowym parkowaniem



Razem z projektami "Nowa Trojdena - ulica godna Księcia!" "Stojakowa Rewolucja w Szpitalu Banacha" oraz "Rowerem z Ochoty na Mokotów" (Mokotów, rejon B) projekt "Przyjazna Pawińskiego" tworzy pakiet prorowerowych zmian w okolicach Kampusu Banacha Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.



Spośród projektów ogólnodzielnicowych zachęcam do zagłosowania na:

- Stojaki dla studentów, czytelników i klientów

- Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Banacha i Pasteura


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Zmotoryzowani warszawiacy od dawna zmagają się z niedoborem miejsc parkingowych. Coraz więcej jest też warszawiaków korzystających z rowerów, którzy potrzebują dedykowanej infrastruktury, aby poruszać się bezpiecznie i wygodnie po ulicach miasta. Finalnie i tak wszyscy jesteśmy pieszymi, którzy potrzebują wygodnych chodników i bezpiecznych przejść dla pieszych. Projekt "Przyjazna Pawińskiego" realizuje potrzeby wszystkich tych trzech grup użytkowników dróg poprzez mądre i efektywne gospodarowanie przestrzenią ulicy przy zachowaniu minimalnych kosztów.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

1. Zerwanie pasa chodnika o szerokości 1,7m2m, wymiana ziemi oraz nasadzenia zieleni 415m - 13 933 (zerwanie chodnika) + 21 165 (wymiana ziemi) + 29 050 (zieleń) = 76 598

2. Mata chroniąca zieleń przed soleniem w okresie zimowym - 17 865 złotych

3. 10 odmalowanych (nowych i starych) przejść dla pieszych - 14 tys złotych

4. Prefabrykowane azyle 12 sztuk (na 6 przejść) - 60 tys złotych

5. Brakujące chodniki łącznie 530m, 150zł/mb - 103 125 złotych

6. Rekultywacja wydeptanych trawników wokół pętli i Pawińskiego, około 40m2 - 400zł

7. 4 antyzatoki - 24 tys zł

8. Projekt - 30 tys zł

9. Drzewa na odcinku Korotyńskiego- Dickensa 25 sztuk - 25 tys zł


Całkowity koszt projektu: 252 252,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Roczna eksploatacja maty chroniącej zieleń to 12,92 zł /mb (5 zł +VAT montaż przed zimą, 5 zł +VAT demontaż po zimie, 0,50 zł +VAT przechowanie od wiosny do jesieni)

Pielęgnacja żywopłotu 200 zł rocznie

Pielęgnacja drzew 200 zł rocznie


Całkowity koszt eksploatacji: 5 761,80 zł

Załączniki