Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Koordynator w Dzielnicy Mokotów - zmiany z 2016-05-12 16:00:23
Powrót do projektu

Usprawnienie ruchu rowerowego na Wierzbnie

status:


Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje ulice: Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 21.011835336685
szerokość geograficzna: 52.181384479378

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny , Mokotów


Lokalizacja projektu

Karolinki, Gandhiego, Langego, Bryły, Płyćwiańska

Istotne informacje o lokalizacji

wszystkie ulice jednokierunkowe


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dorośli
  • dzieci
  • seniorzy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy ulic publicznych, które są dostępne dla wszystkich.


Pełny opis projektu

Projekt polega na wydzielenia na wszystkich odcinkach ulic jednokierunkowych w rejonie C torów do jazdy rowerem w drugim kierunku. Wystarczy do tego zmiana organizacji ruchu. Projekt zakłada powieszenie pod znakami "zakaz wjazdu" i "ulica jednokierunkowa" tabliczek "nie dotyczy rowerów". Dodatkowo na jezdniach zostaną namalowane znaki pokazujące tor jazdy rowerzystów.



Załącznik zawiera mapę z zaznaczonymi odcinkami ulic, na których proponuję wprowadzenie ruch rowerowego w obu kierunkach.



W ramach projektu odbędą się raz w miesiącu spotkania informacyjno-konsultacyjne dla mieszkańców, na których będą prezentowane postępy w realizacji projektu.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi poruszanie się rowerem w wielu różnych miejscach. Zwiększy też bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i podróżujących samochodami. Na prawie 1,8 km jezdni zostaną wyznaczone tory jazdy dla rowerzystów. Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Powieszenie tabliczek drogowych (T-22) "nie dotyczy rowerów" pod znakami zakazu wjazdów i ulic jednokierunkowych - ok. 20 sztuk * 80 zł = 1600 zł

Malowanie znaków poziomych "kierunek jazdy rowerem" - ok. 50 sztuk * 100 zł = 5000 zł

Projekt zmiany organizacji ruchu - 3000 zł


Całkowity koszt projektu: 9 600,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki

  • kontraruch rowerowy Wierzbno.png