Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Autor projektu - zmiany z 2016-03-13 18:57:20
Powrót do projektu

Uzupełnienie sieci tras rowerowych na Bielanach

status:


Budowa trzech dwóch odcinków dróg dla rowerów o łącznej długości 700 350 m,

poprawiających spójność sieci tras rowerowych na Bielanach. Dodatkowo

wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez wlot

ul. Sadowskiej oraz zalegalizowanie dwukierunkowego ruchu rowerów na

dwóch lokalnych ulicach jednokierunkowych.


Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.92921257019953960419574
szerokość geograficzna: 52.294136759595278295828417

Dzielnica

Bielany


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

Ul. Marymoncka (odc. Podleśna - ZabłocińskaSmoleńskiego)

Ul. Mickiewicza (odc. Klaudyny - trasa AK) Ul. Wólczyńska (odc. Reymonta - Andersena)

Skrzyżowanie Żeromskiego / Sadowskiej

Ul. Staffa (odc. Duracza - Fontany)

Ul. Cegłowska (odc. Lubomelska - Twardowska)

Istotne informacje o lokalizacji6

5 lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dorośli
  • dzieci
  • młodzież

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

24 godziny/cały rok


Pełny opis projektu

Główna część projektu to budowę kilku budowa dwóch krótkich odcinków dróg dla

rowerów, uzupełniających spójność sieci tras rowerowych na

Bielanach:



1. Po wschodniej stronie ul. Marymonckiej od ul. Podleśnej do Zabłocińskiej z połączeniem do ślepego zakończenia

ul. Smoleńskiego [350 200 m] ; istniejący i połączenie z aktualnie budowanym odcinkiem od Zabłocińskiej.

Istniejący ciąg pieszo-rowerowy o nienormatywnej szerokości

powinien zostać przekształcony w chodnik tylko dla pieszych.



2. Po północnej stronie nasypu ul. Mickiewicza od ul. Klaudyny do nowej drogi dla rowerów wzdłuż al. Armii Krajowej [200 m] 3. Po północnej stronie ul. Wólczyńskiej od skrzyżowania z ul.

Reymonta do początku istniejącego ciągu pieszo-rowerowego [150 m]



Odcinki te połączą istniejące ścieżki rowerowe, zapewniając ich

ciągłość (trasa AK, Wólczyńska) lub ograniczając potrzebę

wielokrotnego przejeżdżania na drugą stronę jezdni (Marymoncka).

Dodatkowo proponuję: 4



3. Wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przez

wlot ul. Sadowskiej przy Żeromskiego; 5



4. Zalegalizowanie dwukierunkowego ruchu rowerów na lokalnych ulicach

jednokierunkowych - Staffa (odc. Duracza - Fontany) i Cegłowskiej (odc.

Lubomelska - Twardowska).



Wyniesienie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu,

zwracając uwagę kierowców i wymuszając zmniejszenie prędkości. Z

kolei zalegalizowanie ruchu rowerów "pod prąd" stworzy alternatywę dla

jazdy ruchliwymi drogami głównymi (Staffa - dla Żeromskiego, Cegłowska

- dla Marymonckiej), ułatwi dojazd rowerem do szkół przy ul. Staffa i do

kładki pieszo-rowerowej nad trasą AK przy ul. Ogólnej.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Proponowane odcinki nowych dróg dla rowerów i inne rozwiązania

uzupełnią sieć tras rowerowych na Bielanach, poprawiając jej

funkcjonalność, spójność, bezpośredniość, atrakcyjność i

bezpieczeństwo. Poprawią warunki do korzystania z roweru jako środka

transportu, tworząc alternatywę dla samochodów osobowych czy

zatłoczonej komunikacji miejskiej. Część działań (w szczególności

wyniesione przejście i rozdzielenie ruchu rowerów od pieszych na

istniejącym ciągu pieszo-rowerowym) poprawi także bezpieczeństwo

pieszych.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Budowa 700 350 m drogi dla rowerów o szerokości 2,5 m = 350 175 tys. zł



Wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów = 45 tys.





Zmiana oznakowania na 11 skrzyżowaniach (tabliczki "nie dotyczy rowerów"

pod znakami B-2, D-3 i innymi) x 1000 zł = 11 tys. zł



Dokumentacja techniczna: 20 tys. zł



Razem: 426 251 tys. zł


Całkowity koszt projektu: 426 251 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki

  • bielany-ogolnodzielnicowy-andersena.jpg