Do 17 lutego możesz przesłać projekt lub dyskutować na forum z innymi mieszkańcami o potrzebach swojej dzielnicy
Wydział Infrastruktury_Żoliborz_1 - zmiany z 2016-04-22 12:50:54
Powrót do projektu

Rowerowy Żoliborz - Dziennikarski i Marymont

status:


Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na wszystkich lokalnych ulicach jednokierunkowych.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 20.98358631134
szerokość geograficzna: 52.275785655402

Dzielnica

Żoliborz


Charakter projektu

Lokalny , Żoliborz


Lokalizacja projektu

Ulice: Bieniewicka, Dembińskiego, Drohicka, Kożmiana, Mysłowicka, Paska, Sułkowskiego i Święcickiego

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna

Potencjalni odbiorcy projektu

  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy poprawy przestrzeni publicznej - dostępnej dla wszystkich bez ograniczeń.


Pełny opis projektu

Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na wszystkich jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu - za pomocą znaków pionowych (tabliczki "nie dotyczy rowerów"). Ponadto przy okazji na ulicy Drohickiej po parzystej stronie warto ustawić na chodniku słupki powstrzymujące kierowców przed nielegalnym parkowaniem (blokowane jest dojście do szkoły podstawowej).


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.

Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się (inaczej niż w przypadku samochodu jadącego pod prąd).

W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. W Gdańsku takie rozwiązanie jest już na 140 ulicach, a w Radomiu na 50.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

Tabliczki "nie dotyczy rowerów" + montaż: 1000 zł za skrzyżowanie.

Liczba skrzyżowań: 14

Łączy koszt: 14 000 zł

Słupki na chodniku po parzystej stronie ulicy Drohickiej (odcinek 70 metrów): 5 7 000 zł


Całkowity koszt projektu: 19 21 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki