Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Autor projektu - zmiany z 2017-01-23 17:36:23
Powrót do projektu

Darmowe masaże dla rowerzystów

status: Zgłoszony


Wykwalifikowani masażyści lub masażystki rozmasują zmęczone uda i łydki, a także obolałe od wystających krawężników i brukowanych zjazdów bramowych nadgarstki, kolana i pośladki. Skompensuje to liczne braki i usterki w śródmiejskiej infrastrukturze rowerowej, pozwoli rowerzystom zrelaksować się i pogodzić z opóźnieniami w realizacji zaległych od lat projektów infrastrukturalnych.

Lokalizacja na mapie

długość geograficzna: 21.022301316261290223013162613
szerokość geograficzna: 52.229791464786872297914647869

Dzielnica

Śródmieście


Charakter projektu

Ogólnodzielnicowy


Lokalizacja projektu

1. Nowy Świat między rondem de Gaulle'a a placem Trzech Krzyży, tam gdzie w ramach BP 2015 miały powstać pasy rowerowe.



2. Al. Ujazdowskie przy pl. Trzech Krzyży, w miejscu gdzie urywa się ścieżka rowerowa, tam gdzie w ramach BP 2016 miało powstać przedłużenie w postaci pasów rowerowych przez plac (masaż przyda się zwłaszcza jadącym od południa po pokonaniu brukowanych zjazdów bramowych przecinających drogę dla rowerów).



3. Skrzyżowanie Marszałkowska / Świętokrzyska, w miejscu planowanego w ramach BP 2016 przedłużenia drogi dla rowerów wzdłuż Marszałkowskiej; podróżującym Świętokrzyską przyda się masaż po pokonaniu tych wszystkich wystających krawężników, których przez 2 lata po otwarciu ulicy nie udało się obniżyć do przepisowej wysokości; dodatkowo odwiedziny punktu masażu stanowić będzie uzasadnienie dla wyprowadzenia pasa rowerowego z jezdni na fantazyjne zawijasy po chodnikach wokół skrzyżowania.



4. Marszałkowska na odcinku pl. Unii Lubelskiej - pl. Konstytucji, gdzie w 2014 r. miał powstać kontrapas rowerowy.



5. Wiadukt Pancera obok stałego miejsca postoju radiowozu Straży Miejskiej - by pocieszyć tych, którzy uciekli przed rozpędzonymi busami z Wołomina na chodnik i tam dostali mandat.



6. Wiadukt Poniatowskiego - masaż relaksacyjny wyłącznie dla tych, którzy jechali w stronę ronda de Gaulle'a zgodnie z przepisami (lewym pasem wiaduktu).

Istotne informacje o lokalizacji

Masaż prowadzony byłby rotacyjnie w kilku lokalizacjach wg wstępnej listy obok. Propozycje innych lokalizacji mile widziane w komentarzach. W przypadku opóźnienia w realizacji projektu możliwe jest uwzględnienie na liście lokalizacji także opóźnionych projektów z BP 2017 i 2018.


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie

Potencjalni odbiorcy projektu

  • młodzież
  • dorośli
  • seniorzy

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Masaż będzie dostępny dla wszystkich poruszających się na rowerach po drogach publicznych; w wytypowanych lokalizacjach (np. nr 3 i 6) wyłączenie dla tych poruszających się zgodnie z przepisami.


Pełny opis projektu

Projekt polega na uruchomieniu stanowisk do ulicznego masażu przy popularnych trasach rowerowych, w szczególności w miejscach, gdzie stan infrastruktury zagraża zdrowiu układu kostno-stawowego lub zdrowiu psychicznemu rowerzysty. Celem projektu jest kompensowanie licznych w Śródmieściu braków i usterek w infrastrukturze rowerowej.



Lokalizacje stanowisk zostały wytypowane w oparciu o doświadczenia z realizacji projektów infrastrukturalnych pierwszych trzech edycji budżetu partycypacyjnego. Zgłaszane przez różnych autorów "twarde" projekty łatające różne nieciągłości i absurdy na trasach rowerowych, mimo uzyskania poparcia tysięcy głosujących, nie mogą się doczekać wykonania w terenie. Dlatego w tej edycji przygotowałem rozwiązujący te same problemy projekt "miękki". Wykwalifikowani masażyści lub masażystki rozmasują zmęczone uda i łydki, a także obolałe od wystających krawężników i brukowanych zjazdów bramowych nadgarstki, kolana i pośladki. Masaż pozwoli też zrelaksować się po doświadczeniach np. bycia wyprzedzanym przez autobus w odległości 20x mniejszej niż wymagana przepisami.



Dodatkowo w przypadku lokalizacji na skrzyżowaniach masaż uprzyjemni coraz dłuższe oczekiwanie na zielone światło. Projekt wpisuje się w ten sposób w najnowszą inicjatywę Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy, dzięki której na głównych trasach rowerowych zielone światło dla rowerzystów jest skracane do kilku sekund, mimo że poruszający się równolegle kierowcy i piesi mają zielone znacznie dłużej.



Roboczo proponuję, aby masaż prowadzili wykwalifikowani fizjoterapeuci. Możliwe jest także urozmaicenie innymi rodzajami masażu, np. Dzień Masażu Tajskiego albo Shiatsu.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Masaż pozwoli rowerzystom zrelaksować się i pogodzić z nieuniknionymi opóźnieniami w realizacji zaległych od lat projektów infrastrukturalnych. Z kolei stojący w korku obok kierowcy będą mogli naocznie przekonać się jak bardzo uprzywilejowani i rozpieszczani są cykliści w Warszawie.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

100 zł (typowa stawka za godzinę masażu z dojazdem)

+ 100% narzutu na realizację w ramach budżetu partycypacyjnego (bo wszystko, co się robi w ramach BP, jest droższe)

x 3 godziny (orientacyjnie 15:30 - 18:30, w godzinach popołudniowych powrotów z pracy)

x 20 dni (po 10 dni w czerwcu i wrześniu, dni robocze, bez dni z opadami deszczu ze względu na komfort pracy masażysty / masażystki)

= 12000 zł



+ 1000 zł rezerwy na zakup ew. wyposażenia stanowiska do masażu (stołek, karimata, oznakowanie itp.)



RAZEM 13000 zł


Całkowity koszt projektu: 13 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

W przypadku dalszych opóźnień w realizacji projektów infrastrukturalnych wskazana byłaby kontynuacja masażów w kolejnych latach.


Całkowity koszt eksploatacji: 12 000,00 zł

Załączniki