Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów - zmiany z 2017-04-25 15:31:25
Powrót do projektu

Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie

status: ZgłoszonyTrwa ocena


Na wielu ulicach obowiązuje ruch tylko w jedną stronę. Tanio i bezpiecznie można na nich wprowadzić ruch rowerów w obu kierunkach. Ułatwi to dojazd do szkół, sklepów, miejsc pracy itd. Projekt obejmuje 4 jednokierunkowe ulice, co do których nie ma obecnie planów wprowadzenia ułatwień dla rowerzystów oraz nowe miejsca postojowe.

Dzielnica

Mokotów


Charakter projektu

Lokalny , Mokotów


Lokalizacja projektu

Grażyny, Kielecka, Kwiatowa, Olszewska.

Istotne informacje o lokalizacji

4 ulice jednokierunkowe, wszystkie na których obowiązuje zakaz ruchu w jednym z kierunków


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna

Potencjalni odbiorcy projektu

  • dorośli
  • seniorzy
  • studenci

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Projekt dotyczy ulic publicznych, które są dostępne dla wszystkich.


Pełny opis projektu

Projekt polega na wydzielenia na odcinkach ulic jednokierunkowych na Starym Mokotowie torów do jazdy rowerem w drugim kierunku. Wystarczy do tego zmiana organizacji ruchu. Projekt zakłada powieszenie pod znakami "zakaz wjazdu" i "ulica jednokierunkowa" tabliczek "nie dotyczy rowerów", separacja ruchu samochodów i rowerów na obu końcach ulicy (azyle), likwidacja parkowania w rejonie skrzyżowań (wygrodzenia), budowa progów zwalniających (jeżeli ich nie ma). Dodatkowo na jezdniach zostaną namalowane znaki pokazujące tor jazdy rowerzystów.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Starym Mokotowie. Zwiększy też bezpieczeństwo rowerzystów, pieszych i podróżujących samochodami. Na ponad odcinku ok. 1 km jezdni zostaną wyznaczone tory jazdy dla rowerzystów. Na drogach o małym ruchu samochodów jest to bezpieczne, gdyż rowerzyści i kierowcy widzą się na wprost.


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

1- Ul. Grażyny od Puławskiej do Olesińskiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 33.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 450 zł/rok.

2- Ul. Kielecka od Narbutta do Rakowieckiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 49.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 600 zł/rok.

3- Ul. Kwiatowa od Skweru Słonimskiego do Madalińskiego oraz od Madalińskiego do Różanej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 56.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 950 zł/rok.

4- Ul. Olszewska od Sandomierskiej do Puławskiej: całkowity koszt opracowania projektu organizacji ruchu oraz jego realizacji w terenie wynosi 47.000,00 złotych. Koszt eksploatacji wynosi 550 zł/rok.

Dla projektu: „Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie” całkowity koszt opracowania dokumentacji projektowej i jej realizacji w terenie wynosi 185.000,00 zł. brutto.


Całkowity koszt projektu: 185 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

TAK


Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach

Całkowity koszt eksploatacji (konserwacja oznakowania poziomego) wynosi 2.550,00 zł/rok.


Całkowity koszt eksploatacji: 2 550,00 zł

Załączniki
  • Usprawnienie ruchu rowerowego na Starym Mokotowie.pdf