Autor projektu - zmiany z 2017-01-15 14:07:15
Powrót do projektu

Koło rowerowe - kontraruch i stojaki na rowery na Kole

status: Zgłoszony


Projekt zakłada wprowadzenie kontraruchu ("ruchu pod prąd") na lokalnych ulicach Koła (bez malowania pasów, tylko tabliczki) oraz ustawienie stojaków rowerowych w różnych lokalizacjach (we współpracy z "Wola na 2 koła").

Dzielnica

Wola


Charakter projektu

Lokalny , Wola


Lokalizacja projektu

ulice: Astronomów, Bielskiego, Bolecha, Brożka, Magistracka, Majakowskiego, Małego Franka, Ożarowska, Raszei, Ringelbluma, Sitnika

Istotne informacje o lokalizacji


Klasyfikacja projektu

  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna

Potencjalni odbiorcy projektu

  • młodzież
  • dorośli
  • wszyscy użytkownicy rowerów

Zasady korzystania z efektu realizacji projektu przez ogół mieszkańców

Ulica ogólnodostępna


Pełny opis projektu

Projekt zakłada wyznaczenie kontraruchu na ulicach: Astronomów, Bielskiego, Bolecha, Brożka, Magistracka, Majakowskiego, Małego Franka, Ożarowska, Raszei, Ringelbluma, Sitnika (patrz załączona mapka. Są to ulice lokalne o uspokojonych ruchu, dlatego nie ma konieczności wyznaczania odrębnych kontrapasów - kontraruch może być wyznaczony tylko przy pomocy oznakowania pionowego (tzn. tabliczek "Nie dotyczy rowerów"). Nie jest konieczne malowanie kontrapasów ani likwidacja miejsc postojowych.



Drugą częścią projektu są stojaki rowerowe w pobliżu budynków użyteczności publicznych i skupisk lokali użytkowych: Szkoła Podstawowa nr 225, Przedszkole nr 58, Wolskie Centrum Kultury, Urząd Pocztowy przy Obozowej 63/65, wejście na bazarek ul. Newelska, przy budynku Górczewska 80 (skrzyżowanie Deotymy/Górczewska), przy budynku Księcia Janusza 23 (skrzyżowanie Księcia Janusza/Traktorzystki), skrzyżowanie Prymasa Tysiąclecia/Czorsztyńska (wejście do parku Moczydło) - po 2-3 stojaki w zależności od dostępnego miejsca.


Uzasadnienie dla realizacji projektu

KONTRARUCH jest:

-bezpieczny: rowerzysta i kierowca samochodu widzą się nawzajem

-wygodny: umożliwia rowerzystom bezpośrednie dotarcie do celu, bez jazdy naokoło, oraz omijanie ruchliwych ulic (tu: Gróczewskiej i Obozowej)

-zdrowy: jazda z dala od spalin i hałasu

-już stosowany w różnych miejscach Warszawy, w tym na Woli

-pomocny pieszym - mogąc legalnie jechać jezdnią, rowerzyści dużo rzadziej decydują się na nielegalną jazdę chodnikiem



STOJAKI w kształcie "odwróconego U" umożliwiają przypięcie roweru za ramę w sposób bezpieczny (rower nieprzypięty lub przypięty za przednie koło łatwiej ukraść) i wygodny (bez schylania się do samej ziemi i brudzenia rąk o koło).


Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych

kontraruch 11 ulic wraz z rpojektem: 11x5000 zł=55000 zł

20 stojaków: 20x300 zł=6000 zł

SUMA 61000 zł

(na podstawie strony Ile kosztuje miasto)


Całkowity koszt projektu: 61 000,00 zł

Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?

NIE


Załączniki

  • mapa_Kolo.PNG