Ze względu na obowiązujący stan epidemii zmianie uległ harmonogram budżetu obywatelskiego na 2021 r.

Ocena projektów: 22 stycznia - 24 czerwca 2020 r.
Odwołania od wyników oceny: 24 czerwca - 14 sierpnia 2020 r., w tym składanie odwołań przez autorów od 24 do 30 czerwca 2020 r.
Głosowanie: 1 - 15 września 2020 r.
Ogłoszenie wyników głosowania: 30 września 2020 r.

więcej informacji

Strefa użytkownika
  • Zgłaszanie pomysłów
  • Ocena pomysłów i odwołania
  • Głosowanie
  • Wyniki

Zagłosuj na projekty dzielnicowe i ogólnomiejskie

termin głosowania:
1 września 2020 — 15 września 2020

Proces głosowania na pomysły

  • 1

    Aby rozpocząć głosowanie, podaj swój adres e-mail. Na ten adres wyślemy link umożliwiający głosowanie.

  • 2

    Możesz głosować zarówno na projekty dzielnicowe, jak i ogólnomiejskie. Wybierz maksymalnie 15 projektów na poziomie dzielnicowym w wybranej dzielnicy oraz maksymalnie 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim. Każdy wybrany projekt uzyskuje jeden głos.

  • 3

    Uzupełnij swoje dane osobowe. Twoje dane nie będą nikomu udostępnione.

  • 4

    Sprawdź poprawność zgłoszenia i zagłosuj. Pamiętaj, że możesz głosować tylko raz i tylko w jednej dzielnicy.

Ikona dymek z pytaniem
Głosując na pomysły mieszkańców współdecydujesz o tym, w jaki sposób zostaną rozdysponowane pieniądze z budżetu Warszawy. Wybierasz, jakie pomysły zostaną zrealizowane. Masz wpływ na to, jak zmieni się Twoje najbliższe otoczenie.

Pytania i odpowiedzi

Głosowanie na projekty będzie trwało od 1 do 15 września 2020 roku. Możesz zagłosować na dwa sposoby:

  • Najłatwiej jest zagłosować przez Internet na stronie app.twojbudzet.um.warszawa.pl
  • Zagłosować można również papierowo – przychodząc do wybranego urzędu dzielnicy) i wrzucając do urny wypełnioną kartę do głosowania. UWAGA! Głosować papierowo można tylko osobiście, okazując przed przekazaniem karty dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem. Papierowe karty do głosowania będą dostępne w urzędach dzielnic oraz do wydrukowania na stronie www.twojbudzet.um.warszawa.pl od pierwszego dnia głosowania.

Osoby, które nie mogą ze względów zdrowotnych oddać głosu osobiście i nie mają dostępu do internetu mogą skorzystać z pomocy przedstawiciela Urzędu m.st. Warszawy, który odbierze od głosującego wypełnioną kartę do w miejscu jego zamieszkania. Chęć skorzystania z takiej pomocy należy wcześniej zgłosić np. telefonicznie koordynatorowi ds. budżetu obywatelskiego w odpowiedniej dzielnicy, w terminie od 24 sierpnia do 9 września 2020 r.

Możesz wybrać do 15 projektów na poziomie dzielnicowym w wybranej dzielnicy oraz do 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim, niezależnie od kosztu realizacji tych projektów.

Pamiętaj! Możesz zagłosować tylko w jednej dowolnie wybranej dzielnicy oraz na poziomie ogólnomiejskim.

Tak. Możesz zagłosować na projekty w jednej wybranej dzielnicy oraz te ogólnomiejskie.

Na papierowych kartach do głosowania dostępne będą projekty z obu poziomów - z wybranej przez Ciebie dzielnicy i z poziomu ogólnomiejskiego. Jeśli będziesz głosować przez Internet, system sam poprowadzi Cię przez głosowanie - wystarczy tylko wybrać dzielnicę.

Szukasz więcej odpowiedzi?

Ikona informacje

Wszystkie potrzebne informacje na temat budżetu obywatelskiego znajdziesz również na stronie twojbudzet.um.warszawa.pl oraz na stronach urzędów dzielnic i facebooku.

Pytania i odpowiedzi